آداب و رسوم مردم اویرک
قزوین_الموت_(اویرک)

الموت95 بهار 1395 الموتـــــــ ـــــ اویـــــــــــرک مادرم روزت مبارک سلاااااااااام شب قدر سالگرد دلم گرفته خدایا تو دلگشایی کن... تبریک سال 1394 چهارشنبه سوری 1393 یلدا1393 ... پاییز اویرک محرم در پاییز برفی اویرک -آبان1393 شهادت سرور وسالار شهیدان را بر همه دوستان تسلیت عرض می کنم پاییز و خیلی دوست دارم شب قدر است قدرش بدانید...


آداب و رسوم مردم اویرک

در عید نوروزهمه افراد خانواده در خانه بزرگ خانواده دور هم جمع میشوند در روز اول عید همه اهالی به دیدن افرادی که کسی رو از دست دادن می روند یعنی روز اول عید فقط به خانه همین افراد می روند و معمولا خانواده با هم و دسته جمعی در  روزهای دوم تا پنجم و ششم

دید و بازدید های خود را به اتمام می رسانند.

در روز طبیعت یا همون سیزده بدر (در قدیم در مکانی به اسم چاک درخت کهنسال بزرگی بوده که روز سیزده بدراز این درخت تاب می انداختن و پیر و جوون تاب می خوردن و همه مردم غذا درست میکردن و به اونجا میبردن تا غروب سیزده بدر همه در همون محل بودن)معمولا همه افراد خانواده با هم به دشت و صحرا میرن.

در شب یلدا(شوو چلا):در شب یلدا هم مثل عید نوروز همه افراد خانواده دور کرسی کنار هم جمع میشن و معمولا از اجیل و میوه جات خشک که خودشون درست کردن(مثل فندق،سیب خشک،آلو و آلبالو خشک،عدس برشته شده،و…)استفاده میکنن و معمولا بابا بزرگا داستانای قدیمی و افسانه های  زیادی تعریف می کنن و بلاخره تا صبح شب به یاد ماندنی رو کنار هم  به صبح میرسونن.

در باب توضیح شب یلدا:عده ی زیادی هستن که میگن مراقیها در شب یلدا کله یه بز رو میارن و این کله واسشون صحبت میکنه و از آینده واسشون میگه(واقعا منی که دارم این مطلبو مینویسم خندم میگیره) خدا به همه قدرت فکر کردن وعقل وشعورداده که قبل اینکه چیزی رو که میشنون و تجزیه تحلیل کنن ببینن با عقلشون و فکرشون جور در میاد بعد باورش کنن به نظر من کسی که این شایعات و افسانه هارو باور داره به عقلش رجوع نمیکنه مگه سری که از بدن جدا باشه میتونه حرف بزنه اونم یه حیوون!!!!!!!!!!!!!

من به عنوان یه مراقی این موضوع رو به شدت تکذیب میکنم

این موضوع بیشتر یه سرگرمی و داستان طنزه و زائیده فکر وخیالات مردم عوام .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: مراقیها,

نویسنده : parhizkari تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1391



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به قزوین_الموت_(اویرک) مي باشد.